Sprzątanie biur w Krakowie. Każde biuro sprząta się inaczej...
Sprzątanie obiektów może być realizowane na wiele sposobów. Konfiguracja usługi sprzątania biura, wspólnoty mieszkaniowej czy każdego innego budynku uzależniona jest od potrzeb, powierzchni, przeznaczenia oraz budżetu jaki dysponujemy. W kwietniu tego roku zawarliśmy umowy na realizację sprzątania pomieszczeń biurowych oraz terenów zewnętrznych, które świetne obrazują na jak wiele sposobów można podchodzić do kwestii utrzymania czystości.
Pierwsza umowa dotyczy sprzątania części wspólnych biurowca, pomieszczeń biurowych, stacji benzynowej oraz terenu zewnętrznego. Sprzątanie odbywa się 6 dni w tygodniu na częściach biurowych oraz 7 dni w tygodniu na stacji benzynowej. Teren zewnętrzny sprzątany gruntownie jeden raz w tygodniu. Ze względu na specyfikę obiektu, m.in. to, iż w biurowcu mieszczą się placówki medyczne, zakres i częstotliwość realizacji prac jest ponadstandardowa. Utrzymanie czystości stacji benzynowej to wyzwanie, z którym należy mierzyć się każdego dnia, aby utrzymać wysoki poziom czystości i higieny. Do zakresu czynności należy przede wszystkim:
- zamiatanie/odkurzanie klatki schodowej i lobby,
- mycie podłóg klatki schodowej i lobby,
- mycie przeszklonych elementów poręczy mycie windy (podłoga, drzwi, panel dotykowy),
- mycie drzwi wejściowych do budynku,
- usuwanie pajęczyn i innych zabrudzeń z powierzchni zmywalnych (na wys. wzroku),
- podlewanie kwiatów na klatce schodowej,
- sprzątanie i dezynfekcja toalet,
- zamiatanie/ odkurzanie podłogi na sali sprzedażowej,
- mycie podłogi na sali sprzedażowej,
- mycie witryn,
- mycie przeszklonych elementów wyposażenia,
- zamiatanie terenu zewnętrznego,
- opróżnianie śmietników zewnętrznych,
- plewienie opasek wokół budynków.
Druga umowa dotyczy sprzątania pomieszczeń biurowych dwa razy w tygodniu. Biuro w centrum Krakowa o powierzchni ok. 200 m2, zatrudniające 15 osób. Prace realizowane są od godziny 17:00. Klient przekazuje nam klucze do biura. Sprzątanie odbywa się w warunkach optymalnych, czyli biuro jest puste. Zakres prac będący efektem rozmów z klientem jest bardzo prosty, standardowy, obejmujący kluczowe obszary. Osoba sprzątająca każdorazowo ma do wykonania poniższe czynności:
- odkurzanie/mycie podłogi,
- ścieranie kurzu z mebli,
- ścieranie kurzu z parapetów,
- utrzymanie czystości w aneksach kuchennych (z wyłączeniem mycia naczyń),
- uzupełnienie w sanitariatach materiałów higienicznych,
- utrzymanie czystości w toalecie (w tym mycie płytek ściennych 1 x na kwartał),
- wyrzucanie śmieci i utrzymanie w czystości koszy na śmieci,
- raz na kwartał mycie drzwi (usuwanie widocznych zabrudzeń – wg potrzeb).
Trzecia umowa to obsługa biura dwa razy w miesiącu. Niewielka powierzchnia, ok. 100 m2, ilość pracowników nie przekracza 6 osób. Biuro działające wewnętrznie, czyli bez wizyt osób z zewnątrz, służące tylko realizacji zadań firmy. Bieżące utrzymanie czystości jest w gestii każdego pracownika. Każdy po prostu sprząta po sobie. Generalne porządki zostają dla nas. To rozwiązanie również się sprawdza. Zakres prac jest podstawowy. Prace związane np. z myciem okien ustalane są zgodnie z potrzebami Klienta i są objęte zleceniem dodatkowym. Do czynności objętych umową należy:
- odkurzanie/mycie podłogi,
- ścieranie kurzu z mebli,
- ścieranie kurzu z parapetów,
- utrzymanie czystości w aneksie kuchennym (z włożeniem naczyń do zmywarki),
- uzupełnienie w sanitariatach materiałów higienicznych,
- wyrzucanie śmieci i utrzymanie w czystości koszy na śmieci,
- raz na kwartał mycie drzwi (usuwanie widocznych zabrudzeń – wg potrzeb).
Tak jak wspomniałam powyżej, sprzątanie biura nie jedno ma imię. Jeżeli częstotliwość i zakres prac odpowiada na faktyczne potrzeby firmy to każde rozwiązanie będzie optymalne.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego. Pomożemy Panstwu ustalić optymalny harmonogram prac porządkowych.